Mètode Sant Miquel

Educació per a la globalitat

Educació per a la globalitat

Vivim en un món interconnectat, divers i ràpidament canviant. Aquests tres factors han transformat la vida de les persones de tot el planeta, amb canvis substancials en els paradigmes econòmic, digital, cultural, demogràfic i ambiental, tal com es coneixien fins ara. Per una banda, les barreres geogràfiques i les distàncies s’han desdibuixat, cosa que ha provocat un augment exponencial de la interconnexió entre les persones que formen part de cultures diverses. D’altra banda, la innovació tecnològica ha afavorit diversos canvis profunds, i alhora sobtats, que sovint representen un repte per a la humanitat pel que fa a la capacitat d’adaptar-se i repensar ràpidament.

Els estudiants han d’esdevenir persones que podran interactuar amb èxit i de manera respectuosa amb els altres i amb una actitud de responsabilitat cap a la sostenibilitat i el benestar col·lectiu.

Entenem la internacionalització de l’escola com la formació de les persones, que a més a més dels coneixements propis del currículum i el treball de les activitats citades, té una mirada total. És a dir una mirada guiada per la competència global i focalitzada a la millora social.

Introduim i parlem del concepte ‘cultura democràtica’ perquè l'estudiant ha d’interioritzar que la democràcia no pot existir sense una ciutadania amb uns valors, unes actituds, unes habilitats i unes pràctiques democràtiques. La democràcia és més que un sistema polític. És un conjunt de valors que la sostenen. Són unes actituds que la possibiliten. Són unes habilitats que la realitzen. I són unes pràctiques que la construeixen.

"És urgent una formació inicial i preuniversitària que eduqui en valors, competències, actituds i coneixements hàbils per promoure una ciutadania constructora de ciutats millors, més sostenibles, més solidàries i més justes"

Horitzó 2030
Un grup d'estudiants sent classe fora de l'aula.